Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Góra
Menu górne
Treść główna
Menu prawe
Dół strony
ukryj pauza play

Strona główna

Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Deklaracja dostępności - Urząd Gminy Wałcz.

 

Pobierz PDF

Deklaracja dostępności

 

Wstęp

Urząd Gminy Wałcz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.gminawalcz.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2018-07-05.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-11.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Data sporządzenia

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-19. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna. Listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych można pobrać tutaj.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest:

Zuzanna Klocek,

tel. 67-2580242 w.56,

e-mail: z.klocek@gminawalcz.pl.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Wałcz – ul. Dąbrowskiego 8

  1. Przed budynkiem znajduje się parking dla osób niepełnosprawnych;
  2. Do głównego wejścia budynku prowadzą schody z poręczami;
  3. Od strony ul. Dąbrowskiego dostępne jest wejście dla osób poruszających się m.in. na wózku inwalidzkim;
  4. W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami;
  5. Przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe wolne od barier;
  6. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych;
  7. Na parterze znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń a pracownik Biura Obsługi Interesanta służy również informacją głosową;
  8. Urząd zapewnia możliwość ewakuacji z budynku osobom ze szczególnymi potrzebami lub ich uratowanie w inny sposób- oznaczenie dróg ewakuacyjnych;
  9. Do budynku można wejść z psem asystującym.

 

Budynek Urzędu Gminy – ul. Dąbrowskiego 6

  1. Budynek posiada trzy wejścia;
  2. W budynku znajdują się dwa wejścia wolne od barier architektonicznych;
  3. Przed budynkiem przy ul. Dąbrowskiego 8 znajduje się parking dla osób niepełnosprawnych;
  4. W budynku dostępna jest winda, która spełnia wymogi dla osób z niepełnosprawnością;
  5. Przestrzenie komunikacyjne w budynku poziome i pionowe są wolne od barier;
  6. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami;
  7. Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowanie w inny sposób;
  8. Do budynku można wejścia z psem asystującym;
  9. Na parterze znajduje się tablica informacyjna dotycząca rozkładu pomieszczeń.

 

 Budynek Urzędu Gminy- Kołatnik 1

  1. Budynek posiada wejście wolne od barier architektonicznych
  2. Przestrzenie poziome wolne od barier;
  3. Do budynku można wejść z psem asystującym;
  4. Na budynku znajduje się tablica informacyjna;
  5. Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji.

 

INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym  i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Urząd zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.

Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu bądź poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.

 

  • Walcz Pomorski 1945
  • MF
  • Oddaj elektroodpady
  • Polska multimedialna
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.